Erzsébet-tábor a Balatonnál

1. 07.28.-08.02.

A füzesabonyi Széchenyi István Katolikus Iskola 28 diákjával és három pedagógussal 2019. július 28-án reggel indultunk Zánkára, hogy hat napot a Balaton partján tölthessünk.

Az első napon az utazásé volt a fő szerep, majd a regisztráció után elfoglaltuk szobáinkat a felújított nyári házak egyikében. Este egy fergeteges nyitóbulin ismerkedhettünk a tábor tömérdek lakójával.

A második napot reggeli tornával kezdtük, majd reggelizés után lézerharcon vettünk részt. Délután pedig Kiber Játszó Tér kvíz kérdéseire felelhettek a gyerekek. Itt játékos formában hívták fel a figyelmet az internet helyes használatára és veszélyeire. Délután fürödtünk a Balatonban. Este Freddi koncertre mentünk, ahol mindenki remekül szórakozott. S hogy izgalmasabb legyen a nap, tanulóink két csoportban éjszakai akadályversenyen vettek részt.

A harmadik nap reggelén egy új izgalmas csapatjátékkal, a Métával játszhattunk. A délelőttbe fért még egy izgalmas program. Az alsósok a LEGO robotok programozásával ismerkedtek, míg a nagyobbak a 3D-s nyomtatáshoz készíthettek terveket. A délutáni strandolás után este jól esett a pihenés.

A következő napot minden felsős nagyon várt, mert a tábor kalandparkjában próbálhatta ki bátorságát, a kisebbekkel pedig számháborúzni voltunk. Délelőtt  még a trambulinozás és az íjászat is belefért az időnkbe. A délutáni strandolást követőena tábori tábortűz mellett énekeltek diákjaink, majd este táncházba is benéztünk. Mire a szállásunkra értünk, nagy vihar kerekedett, de szerencsére nem tartott sokáig.

Az utolsó teljes nap elején ásványbemutatóra mehettek az érdeklődők. Itt került sor a hét folyamán szerzett zsetonok beváltására: kincsmosásra is volt lehetőség. Dóra néni és a fiúk értékesnek látszó kövekkel tértek vissza. Délelőtt még sárkányhajózáson vettünk részt, ahol két hajóban egymás ellen versenyezhettünk. A közös evezés mindenki számára nagy élményt jelentett. Délután még egy utolsó fürdőztünk, és sétahajóval tettünk egy kört a Balatonon, így búcsúzva el Magyarország gyönyörű tavától. A nap a táborzáró bulival ért véget, ahol mindenki szomorúan gondolt arra, hogy másnap indulunk haza.

A táborban diákjaink jól érezték magukat. A színes programok, a tesók munkája, a Balaton közelsége minden táborozónak tetszett. Többen még soha nem voltak táborban, voltak, akik most látták először a Balatont. Nekik különösen sokat jelentett a tábor.