Jutalom hittan tábor Egerben

Azok a gyerekek, akiknek hitéleti tevékenysége kiemelkedő (sokat jártak szentmisére, felolvastak, ministráltak) és akik hittan versenyeken, egyházi ünnepeken képviselték iskolánkat jutalomtáborban vettek részt Egerben a Szent János Lelkigyakorlatos Házban szeptember 6-7-8-án.

A pénteki napunk az Érseki Pincerendszerben kezdődött. A negyven perces vezetett sétán bemutatták nekünk a járatokat, majd a felnőttek megkóstolhatták az “Egri Érsek Borá”-t, a fiatalok pedig szőlőlevet kaptak. A gyerekek a misebor, az Eucharisztia jelentőségét is megismerték az érseki pincerendszer bejárása során. Ebéd után Papler Pál iskolalelkészünk csatlakozott hozzánk és együtt fedeztük fel Eger nevezetességeit. A gyerekek a városnéző túra során megismerhették a Rác templomot, másik nevén Görögkeleti Szerb templomot. Belsejének fő szépségét a Jézust, Szent Miklóst, apostolokat, szenteket és prófétákat ábrázoló ikonosztáz adja. A diákoknak kivételes élmény volt ennek a templomnak a megtekintése. Ezután visszatértünk az Érseki Palotába, ahol megismerkedtünk a palota történetével, megcsodálhattuk a magánkápolnát, a madaras termet, és az érseki lakosztályt. A napot az Érsekkertben zártuk egy kis játszóterezéssel.

Szombaton a reggeli után vonattal Bélapátfalvára utaztunk, ahol a ciszterci Apátsági templom volt az úti célunk. A moziteremben 20 perces filmet néztünk meg az Apátságról, majd audiovizuális ismertető segítségével fedeztük fel a templomot. Ebéd után Pál atya vezetésével eltúráztunk a Gyári-tóig, ahol kötetlen játék következett. A szemerkélő eső itt sem és Egerben sem szegte kedvünket. Az este meglepetése volt, hogy városnéző kisvonattal újra megnézhettük Eger nevezetességeit, még a Szépasszony-völgybe is kilátogattunk.

Vasárnap délelőtt részt vettünk a Bazilikában 10 órakor kezdődő szentmisén, ahol hálát adtunk e felejthetetlen három napért. A szentmise után az EKE-en lévő Varázstorony érdekes előadásait hallgattuk, majd aktívan részt vettek a gyerekek a kísérletekben. A finom ebéd után még egy fagyizásra került sor, majd délután 15 órára élményekben gazdagon érkeztünk haza.

A táborunk az EPER (EGYH-KCP-19-0431) pályázat és Dr. Ternyák Csaba Érsek Úr segítségével valósult meg. Köszönjük a lehetőséget!