Októberi túra

Október 1-jén az 536 méter magas Eged-hegy megmászását tűztük ki célul. Kellemes őszi időben 20-an kerekedtünk útra. A 14 diák között két kis elsőst is köszönthettünk sorainkban. Ők is kiválóan bírták a túra fáradalmait, pedig igen meredek kaptatókon jutottunk fel a hegy tetején felállított kereszthez. Több mint 300 méteres szintkülönbséget kellett leküzdenünk! Meg is izzadtunk rendesen! A fentről elénk táruló panorámában gyönyörködve elfogyasztottuk szendvicseinket. Körbepillantva felfedezhettük az ostorosi tavat, a hegy alatt elterülő szőlősökben szüretelő embereket, Eger házait, híres épületeit, mögötte távolban az egerszalóki víztározót. A nagy páratartalom miatt a nem túl messze lévő Mátra vonulata épp csak felsejlett előttünk. Egy másik kilátóhelyről megcsodáltuk még Felsőtárkányt és Felnémetet, majd elsétáltunk a Dobó-kilátóhoz. Felmászni rá nem lehetett, mert rossz műszaki állapota miatt leszerelték róla a létrát. Pedig lettek volna merész vállalkozók erre a feladatra is! A hegyről lefelé vezető utat sokkal gyorsabban sikerült megtennünk, így jutott idő Egerbe visszaérve egy kis játszótéri játékra is. Majd egy kis fagyizással zártuk a napot. Meg is érdemelte mindenki, mert derekasan helyt állt a túra során!