Síkfőkúti bakancsos túra

Október 11-én olyan nyárias idő köszöntött ránk, hogy sokan kaptak kedvet a túrázásra. 30 diákot és 13 szülőt csábított a szabadba a remek idő. sikfo1A kirándulás alatt a legnagyobb kihívás az volt, hogy ennyien felférjünk az Egerből induló buszra. De sikerült! Közel 9 km-es túránk a gyönyörű környezetben lévő síkfőkúti tótól indult. Első megállónk a szépen kiépített Attila-kútnál volt, ahol egy pici tavat is találtunk. Utunk egyetlen meredek szakasza Várkútra vezetett, mely sokakat megizzasztott, főleg a felső szakasza, ahol néha a gyökerekbe is kapaszkodtunk.sikfo2

A turistaház előtti forrásnál jól esett a friss víz! Feltöltöttük a kulacsokat, letelepedtünk a tisztásra és jól megebédeltünk. Csupán pár métert kellett mennünk, s a közeli kilátópontról olyan csodálatos panoráma tárult a szemünk elé, hogy minden fáradságot megért! Majd rövid játék után újra nekivágtunk a hegyeknek. A török útnak nevezett szakasz a Kövesdi-kilátóhoz vezetett, ahonnan jól láthattuk Bükkzsérc, Szomolya és Bogács falvakat.

Utunk innen már lefelé vezetett. Csapatunk néhány tagja most is talált még őzlábgombát és tölcsérgombát. A „Novaji kunyhó”-t érintve jutottunk vissza ismét Síkfőkútra, ahol még jutott idő a futkározásra, vadkacsák etetésére vagy a tó körüli sétára. A jókedvű csapaton fáradtságnak nyomát se láttam, így remélhetőleg sokan jönnek majd novemberben is velünk!