Tavaszi túrák

Templomtúra két keréken

A következő túra helyszíne Mezőtárkány volt 2014. április 13-án, vasárnap délután, amelyen a gyerekek mellett az egyházközség hívei is részt vettek. A római katolikus templom megtekintése után a helyi Kálvária dombon keresztutat végeztünk, amelynek állomásait végigjárva együtt elmélkedtünk Jézus szenvedésének útjáról. Ezt követően a most átadott tájházat látogattuk meg.

Természetjáró szakkör

Az idei tanév leghosszabb túrájára 2014. április 5-én került sor. Felsőtárkányból indultunk, úti célunk pedig a 14,5 km-re lévő Eged volt. Pár perces út vezetett a templomtól a Hegyi Kristály Pihenőparkig, de jó kis kaptatót kellett legyőzni, hogy máris szemünk elé táruljon a Bükk csodálatos panorámája! Itt megtízóraizott a csapat, s új erőre kapva vágtunk át a kerítés tetején lévő létrákon. A fák már zöld lombsátort alkottak fejünk fölött, de még nem záródtak be annyira, hogy ne találhassunk pompázó virágcsodákat. A kis meténg liláskék virágai szőnyegként terítették be a napfényesebb területeket. Ahogy kapaszkodtunk a meredekebb részeken, egyszer csak az út közepén egy szürke siklót vettem észre. Persze rögtön hátráltam három métert, de nem mindenki rettent vissza! Pillanat alatt ott volt mellettem a gyerekcsapat, s ki borzongva, ki bátran közelítve szemlélte az erdei siklót. Azt se tudtuk, él-e, de hangoskodásunk hatására tovasiklott. Ez a találkozás emlékezetes lesz! Aztán magunk mögött hagytunk több hegyet is: a Nagy-Oltár, Kis-Oltár, Nagy-Tiba, Kis- Tiba hegyeket. Szagolgattuk a kankalinok sárga virágait, láttunk csillaghúrt, tavaszi héricset, boglárkát.

A Tiba-kútnál utunk meredekebbre fordult, s csak az Eged tetején lévő Dobó István kilátónál sóhajthattunk fel. Sajnos a kilátó létráját a balesetveszély miatt leszerelték, de a hegy tetején magasodó kereszttől is csodás látvány tárult a szemünk elé. A felsőtárkányi templomra visszanézve rájött mindenki, hogy jó kis utat jártunk be! Jó volt felismerni az előttünk elterülő Eger nevezetes épületeit. Elidőztünk itt, hisz olyan nagy nyugalom veszi körül az embert. De lejutni a hegyről is kihívás! Meredek, köves lejtőkön egyensúlyozva ereszkedtünk lefelé a virágzó cseresznye- és meggyfákkal tarkított nyaralók között.

Egerbe érve megjutalmaztuk magunkat az érsekkerti fagyizónál. Mindenki alaposan megdolgozott érte!